Data spotkania: 14 grudnia 2004, godzina 18.15
Miesce: Gmach Elektroniki (ul. Nowowiejska 15/19) - sala 105
Tytuł: "Kariery po Politechnice Warszawskiej"
Organizator: KNPiI Biz-On
Gość: Pan Tomasz Bochenek - prezes Microsoft Polska

Przed rozpoczęciem spotkania ze studentami, naszego gościa przywitał dziekan WEiTI prof. dr hab. Józef Lubacz.
Spotkanie, w imieniu Koła rozpoczęli: opiekun Koła - Pan Andrzej Piotrowski oraz prezes Koła - Jarek Żądło.
Motywem przewodnim seminarium było pytanie: Jak zostać szefem Microsoftu?

Na początku Pan Tomasz opowiedział o początkach swojej pasji komputerami, o tym jak kończył Wydział Elektryczny oraz jak zaczynał swoją karierę jako handlarz na giełdzie komputerowej na Grzybowskiej.
Następnie można było dowiedzieć się jak przebiegały awanse - kolejno w firmach Compaq, IBM, a na końcu w Microsoft Polska.
Pan Tomasz opowiedział wiele ciekawostek o pracy w Microsofcie. Przybliżył studentom tą firmę zarówno z punktu widzenia dyrektora generalnego, jak i zwykłego programisty.

Nasz gość, zapytany o receptę na odniesienie sukcesu, wymienił trzy kluczowe cechy jakie powinien posiadać inżynier z ambicjami na kierownicze stanowiska.

Pan Bochenek stwierdził, że praca w Microsoft jest idealna z punktu widzenia osiągnięć, ale wymaga wielu wyrzeczeń, ponieważ Microsoft jest wymagającym pracodawcą. Dowiedzieliśmy się jak wygląda, "zza kulis", dzień z życia prezesa międzynarodowej firmy i jak mało godzin pozostaje na życie prywatne.

W pewnym momencie jeden ze studentów zapytał o rolę inżynierów w firmie Microsoft, na co nasz gość przedstawił szczegółowo rolę każdej z czterech grup inżynierów pracujących w różnych pionach korporacji.

Studenci obecni na spotkaniu byli zainteresowani planami strategicznymi firmy oraz tym czego się obawia taki gigant jak Microsoft i wbrew pozorom nie został wymieniony tu system Linux ...

Pod koniec spotkania został poruszony bardzo ważny temat czynników, które mają decydujący wpływ na sukces produktu. Wywiązała się przy tej okazji dyskusja o przewadze ludzi od marketingu i prawników nad inżynierami, którzy projektują właściwe rozwiązanie.

Jako przykład wojny marketingowej poznaliśmy historię walki pomiędzy konsolami X-BOX i Sony Playstation oraz argumenty, dlaczego warto czasem dopłacać do niektórych rozwiązań.

Na koniec, studenci mogli dowiedzieć się które rynki, w chwili obecnej, są najbardziej obiecujące dla przemysłu tele-informatycznego i dlaczego wszystkie liczące się firmy przenoszą swoje centra programistyczne do Indii.

O godzinie 20:00 dziekan Zbigniew Gajo złożył podziękowania gościowi i wspólnie z prezesem Koła pożegnali uczestników.

Opracowali: Jarek Żądło & Mariusz Chudy - KNPiI Biz-On