|
1. Informacje ogólne
Organizacją oraz przeprowadzeniem projektu, a także informowaniem studentów o odbywających
się wydarzeniach będzie zajmować się Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacyjności
„Biz-On”. Osobami odpowiedzialnymi są: Marcin Ludzia i Michał Dębiec.
Projekt kierowany jest głównie do studentów Wydziału Eletkroniki i Technik Informacyjnych, ale w
zajęciach mogą brać udział wszyscy studenci PW. Dokładne informacje o terminach odbywających się zajęć w ramach
projektu będą zamieszczane na stronach WWW projektu, a także będą umieszczane na plakatach rozwieszonych na wydziałach PW.
2. Szczegółowe informacje o elementach projektu
Projekt składa się z następujących elementów:
- Ankieta wstępna – ma na celu zbadanie postaw oraz świadomości ekonomicznej studentów
. W raz z ankietą końcową będzie stanowiła wskaźnik efektów projektu;
- Analiza rynku - w ramach, której zostaną przedstawione: obecna sytuacja na rynku, możliwości
pójścia dwoma ścieżkam i kariery (praca w dużej korporacji vs. własna firma),
wady i zalety prowadzenia firmy, możliwości wykorzystania pracy informatyków
i elektroników w biznesie, a także prezentację przykładowych firm, które założyli
absolwenci WEiTI;
- Biznesplan – zaznajomienie uczestników wykładu z funkcją biznesplanu,
jego strukturą, a także podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi do jego
budowy. W trakcie warsztatów uczestnicy będą mogli wspólnie przygotować przykładowy biznesplan;
- Jak założyć firmę – czyli o tym , jakie czynności należy wykonać,
aby zarejestrować działalność, ile to będzie kosztowało, jakie podatki trzeba
płacić i jakie opłaty dodatkowe, przedstawienie działalności Inkubatorów Przedsiębiorczości,
poruszony też zostanie temat jak zdobyć pierwszych klientów;
- Źródła finansowania przedsiębiorstwa – aby się rozwijad, trzeba inwestować. Zajęcia odbędą
się w formie seminarium i obejmować będą takie zagadnienia jak: kredyty bankowe,
fundusze mikro i UE, rodzina…
- Podstawy ekonomii – czyli o mikro i makroekonomicznym
otoczeniu przedsiębiorstwa, a także jego w pływu na działanie firmy. Omówione
też zostaną główne wskaźniki ekonomiczne;
- Podstawy marketingu – żeby sprzedawać więcej i więcej zarabiać, produkt musi posiadać
wartośd dodaną, jakich sposobów
użyć, żeby wypromować produkt, lub usługę, marketing w Internecie, marketing
partyzancki. W trakcie warsztatów uczestnicy będą mogli napisać przykładowy plan
marketingowy promujący wybrany produkt;
- Podstawy zarządzania – kiedy firma
się rozwija i zaczyna przynosić zyski, trzeba zatrudnić ludzi i nimi zarządzać.
Wykład będzie poświęcony podstawom teorii organizacji i zarządzania.
- Ankieta
koocowa – te sam e pytania, co w ankiecie początkowej (z niewielkimi modyfikacjami).
Porównanie obu ankiet pozwoli ocenić wpływ całego projektu na postawę i
świadomość ekonomiczną studentów.
|