1. Informacje ogólne

Organizacją oraz przeprowadzeniem projektu, a także informowaniem studentów o odbywających się wydarzeniach będzie zajmować się Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacyjności „Biz-On”. Osobami odpowiedzialnymi są: Marcin Ludzia i Michał Dębiec. Projekt kierowany jest głównie do studentów Wydziału Eletkroniki i Technik Informacyjnych, ale w zajęciach mogą brać udział wszyscy studenci PW. Dokładne informacje o terminach odbywających się zajęć w ramach projektu będą zamieszczane na stronach WWW projektu, a także będą umieszczane na plakatach rozwieszonych na wydziałach PW.

2. Szczegółowe informacje o elementach projektu

Projekt składa się z następujących elementów:

  • Ankieta wstępna – ma na celu zbadanie postaw oraz świadomości ekonomicznej studentów . W raz z ankietą końcową będzie stanowiła wskaźnik efektów projektu;
  • Analiza rynku - w ramach, której zostaną przedstawione: obecna sytuacja na rynku, możliwości pójścia dwoma ścieżkam i kariery (praca w dużej korporacji vs. własna firma), wady i zalety prowadzenia firmy, możliwości wykorzystania pracy informatyków i elektroników w biznesie, a także prezentację przykładowych firm, które założyli absolwenci WEiTI;
  • Biznesplan – zaznajomienie uczestników wykładu z funkcją biznesplanu, jego strukturą, a także podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi do jego budowy. W trakcie warsztatów uczestnicy będą mogli wspólnie przygotować przykładowy biznesplan;
  • Jak założyć firmę – czyli o tym , jakie czynności należy wykonać, aby zarejestrować działalność, ile to będzie kosztowało, jakie podatki trzeba płacić i jakie opłaty dodatkowe, przedstawienie działalności Inkubatorów Przedsiębiorczości, poruszony też zostanie temat jak zdobyć pierwszych klientów;
  • Źródła finansowania przedsiębiorstwa – aby się rozwijad, trzeba inwestować. Zajęcia odbędą się w formie seminarium i obejmować będą takie zagadnienia jak: kredyty bankowe, fundusze mikro i UE, rodzina…
  • Podstawy ekonomii – czyli o mikro i makroekonomicznym otoczeniu przedsiębiorstwa, a także jego w pływu na działanie firmy. Omówione też zostaną główne wskaźniki ekonomiczne;
  • Podstawy marketingu – żeby sprzedawać więcej i więcej zarabiać, produkt musi posiadać wartośd dodaną, jakich sposobów użyć, żeby wypromować produkt, lub usługę, marketing w Internecie, marketing partyzancki. W trakcie warsztatów uczestnicy będą mogli napisać przykładowy plan marketingowy promujący wybrany produkt;
  • Podstawy zarządzania – kiedy firma się rozwija i zaczyna przynosić zyski, trzeba zatrudnić ludzi i nimi zarządzać. Wykład będzie poświęcony podstawom teorii organizacji i zarządzania.
  • Ankieta koocowa – te sam e pytania, co w ankiecie początkowej (z niewielkimi modyfikacjami). Porównanie obu ankiet pozwoli ocenić wpływ całego projektu na postawę i świadomość ekonomiczną studentów.