UWAGA! Limit miejsc dla osób realizujących projekt pod moją opieką został wyczerpany. Proszę o zgłaszanie zespołów do pozostałych prowadzących. UWAGA!

  1. TEMAT ZAJĘTY Las losowy w zadaniu klasyfikacji. (możliwa realizacja w zespole 3-osobowym)

    Celem projektu jest zaimplementowanie algorytmu random forest w oparciu o drzewo decyzyjne. Program powinien wczytywać dane w jednym dowolnie wybranym formacie (hierarchię klas należy jednak zaprojektować tak, aby możliwe było dodanie w prosty sposób innego formatu danych) i umożliwiać określenie podziału tych danych na zbiór trenujący i testowy. W przypadku wystąpienia atrybutów numerycznych program powinien dokonywać dyskretyzacji takich atrybutów (w dowolny - aczkolwiek rozsądny - sposób). W projekcie należy wykorzystać wielowątkowość.

    Literatura:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Random_forest
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_decyzyjne
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/um/wyklad/wyklad3/wyklad3.html
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/um/wyklad/wyklad4/wyklad4.html
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/mow/wyklad/mow-w8/mow-w8.html

    Dane:
    http://archive.ics.uci.edu/ml/
    http://weka.sourceforge.net/wiki/index.php/Datasets

  2. TEMAT ZAJĘTY Program do analizy danych (możliwa realizacja w zespole 3-osobowym)

    Celem projektu jest zaimplementowanie programu umożliwiającego wczytywanie danych z pliku tekstowego (formaty arff, csv, pliki z danymi oddzielonymi spacją lub tabulacją) i wyświetlenie ich w arkuszu. Program powinien umożliwiać wyznaczenie podstawowych statystyk dotyczących poszczególnych kolumn z wczytanego zbioru danych (minimum, maksimum, średnia, mediana, wariancja w przypadku danych liczbowych, histogram w przypadku danych nominalnych, itp.). W ramach projektu należy zaimplementować co najmniej jeden moduł analityczny (dowolny, np. grupowanie/klasyfikacja danych wybraną metodą). Należy również umożliwić uzupełnianie brakujących danych ręcznie lub automatycznie (średnia, mediana, wartość najczęściej występująca) oraz zapis danych w jednym z wcześniej wymienionych formatów. Projekt powinien być zorganizowany i zaimplementowany w sposób umożliwiający dalszą jego rozbudowę (np. dodanie kolejnych modułów analitycznych, raportowania wyników, itp.).

  3. TEMAT ZAJĘTY Grupowanie danych

    Celem projektu jest zaimplementowanie środowiska umożliwiającego grupowanie danych. Środowisko to powinno umożliwiać wczytywanie danych z plików (formaty arff, csv, pliki z danymi oddzielonymi spacją lub tabulacją), a następnie wykonanie grupowania za pomocą jednego z dostępnych algorytmów (należy zaimplementować dowolne dwa algorytmy grupowania - np. k-średnich i grupowanie hierarchiczne). Implementacja środowiska powinna umożliwiać dodanie nowego algorytmu w możliwie najprostszy sposób (w tym celu należy w przemyślany sposób przygotować interfejsy odpowiednich klas). Program powinien dodatkowo sugerować "optymalną" liczbę grup (dowolna miara jakości grupowania, np. Hubert’s gamma) oraz umożliwiać ręczne przegrupowanie danych (podział grupy, połączenie grup). Zaproponować interfejs graficzny służący do prezentowania wyników grupowania.

    Literatura:
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/mow/wyklad/mow-w7/mow-w7.html

    Dane:
    http://archive.ics.uci.edu/ml/
    http://www.cs.waikato.ac.nz/ml/weka/index_datasets.html

  4. TEMAT ZAJĘTY Program wspomagający użytkownika przy wykrywaniu obiektów na obrazie z radaru.

    Celem projektu jest implementacja programu ułatwiającego wykrywanie obiektów lotniczych na obrazie pochodzącym z radaru. Obraz pochodzić będzie z pliku tekstowego zawierającego macierz MxN liczb zespolonych odpowiadających mocy sygnału odebranego przez radar. Program powinien wczytać zestaw obrazów i na każdym z nich wykryć obiekt (ze względu na liczbę obrazów wykrywanie obiektów powinno być zrealizowane w środowisku rozproszonym). Nastęnie użytkownik powinien mieć możliwość sprawdzenia wyników operacji wykrywania, ewentualnego ich poprawienia (np. wskazania za pomocą kursora obiektu na wyświetlonym obrazie) i na koniec zapisania wyników (współrzędne wskazanego punktu). Należy wykorzystać dowolną wolno dostępną bibliotekę graficzną.

  5. TEMAT ZAJĘTY Gra FPT (First Person Teacher)

    Celem projektu jest implementacja gry, w której zadaniem gracza-wykładowcy jest prowadzenie wykładu na wydziale EiTI w taki sposób, aby nie dopuścić do zaśnięcia studentów. Proszę zaproponować własne pomysły dotyczące sposobu prowadzenia wykładu, możliwości wybudzania studentów (np. rzucanie kredą ...), utrudnień na kolejnych poziomach, itp. Gra powinna być zarówno "grywalna" i wciągająca, jak również wyposażona w niebanalną grafikę.

  6. TEMAT ZAJĘTY ,,Bitwa jaskiniowców''

    Celem projektu jest zaimplementowanie gry dwuosobowej, w której kazdy z graczy pilotuje ,,śmigłowiec jaskiniowy''. ,,Śmigłowiec jaskiniowy'' może być napędzany tylko do góry (opada pod wpływem grawitacji), ruchy w lewo i prawo są więc ruchami opadającymi. ,,Śmigłowiec jaskiniowy'' może również strzelać, a celem gry jest oczywiście zestrzelenie przeciwnika. Na początku gry gracz powinien mieć możliwość wyboru jednej z dostępnych broni, które powinny różnić się np. skutecznością (moc strzału) i wagą ("śmigłowiec" z cięższą bronią powininen opadać z większym przyspieszeniem). Należy wykorzystać dowolną wolno dostępną bibliotekę graficzną.

  7. TEMAT ZAJĘTY "Settlers of Catan"

    Gra sieciowa "Settlers of Catan". Instrukcja do planszowej wersji gry znajduje się tutaj.

  8. Własny temat

    Własny (interesujący!) temat wykorzystujący techniki omawiane na wykładzie. Realizacja własnego tematu wyłącznie po konsultacji ze mną i za moją zgodą.

hydrosiew proagro