1. Las losowy w zadaniu klasyfikacji

    Celem projektu jest zaimplementowanie algorytmu random forest w oparciu o drzewo decyzyjne. Program powinien wczytywać dane w jednym dowolnie wybranym formacie (hierarchię klas należy jednak zaprojektować tak, aby możliwe było dodanie w prosty sposób innego formatu danych) i umożliwiać określenie podziału tych danych na zbiór trenujący i testowy. W przypadku wystąpienia atrybutów numerycznych program powinien dokonywać dyskretyzacji takich atrybutów (w dowolny - aczkolwiek rozsądny - sposób). W projekcie należy wykorzystać wielowątkowość.

    Literatura:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Random_forest
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_decyzyjne
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/um/wyklad/wyklad3/wyklad3.html
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/um/wyklad/wyklad4/wyklad4.html
    http://www.ise.pw.edu.pl/~cichosz/mow/wyklad/mow-w8/mow-w8.html

    Dane:
    http://archive.ics.uci.edu/ml/
    http://weka.sourceforge.net/wiki/index.php/Datasets

  2. Gra FPT (First Person Teacher)

    Celem projektu jest implementacja gry, w której zadaniem gracza-wykładowcy jest prowadzenie wykładu na wydziale EiTI w taki sposób, aby nie dopuścić do zaśnięcia studentów. Proszę zaproponować własne pomysły dotyczące sposobu prowadzenia wykładu, możliwości wybudzania studentów (np. rzucanie kredą ...), utrudnień na kolejnych poziomach, itp. Gra powinna być zarówno "grywalna" i wciągająca, jak również wyposażona w niebanalną grafikę.

  3. Wykrywanie obiektów latających

    Celem projektu jest stworzenie aplikacji umożliwiającej automatyczne wykrywanie obiektów na obrazie z radaru (przykładowe obrazy zostaną udostępnione). Projekt wiąże się z modyfikacją istniejącej aplikacji pozwalającej na wczytywanie i wyświetlanie obrazów radarowych. Dodatkowym atutem będzie zastosowanie biblioteki OpenCV.

  4. Temat zajęty. "The Incredible Machine"

    Uproszczona wersja gry "The Incredible Machine" z możliwością tworzenia własnych plansz.

  5. Środowisko do badania SVM (możliwość implementacji w zespole 3-osobowym)

    Celem projektu jest implementacja środowiska umożliwiającego eksperymentalne badanie algorytmu SVM. Środowisko powinno umożliwiać między innymi wczytywanie danych w różnych formatach (ARFF, csv, ...), określenie podziału danych (zbiór trenujący i testowy, walidacja krzyżowa), metodę wyboru klasy (One-Against-One, One-Against-All), określenie parametrów jądra oddzielnie dla każdego z binarnych zadań klasyfikacji, łatwe dodawanie innych przekształceń jądrowych. Dodatkowe/szczegółowe wymagania zostaną przedyskutowane po wyborze tematu. Środowisko powinno posiadać prosty interfejs graficzny (w tym celu proszę wykorzystać dowolną darmową bibliotekę graficzną). Jako implementację algorytmu SVM należy wykorzystać bibliotekę LIBSVM.

  6. Temat zajęty. Gra typu "Tycoon"

    Celem projektu jest implementacja gry typu "Tycoon" (tematyka gry dowolna) zapewniającej wciągającą rozgrywkę.

hydrosiew proagro